And however well-made the replacement parts are, the lack of numbers and correspondence to locations on the model make this build more and more like a small scale 1000-pieces puzzle.
And I kind of lack the energy to see it as a challenge and plain fun to figure out where all the parts should go.
Four big interview shoots coming up in a couple of days. Crucial for the documentary we're making at the moment. Very time consuming and it all needs a lot of organising.
At the moment I am getting a bit stuck at the wing root. There are really a lot of parts, which make the shape all the more realistic but also very complex in 1/400. Maybe I will restart the build completely after the interview sessions are done, knowing now what I'll encounter later on. For now here's where I am.
a couple more pictures after the jump.
not glued yet but held in place. This is where I am stuck now. It is not looking right and I don't know what part I should use here... |
Beste karton kosmonaut, ik weet niet in hoeverre je karton purist bent maar misschien is het bij een complexe vorm als dit beter om eerst een mal te maken en daar het papier omheen in vorm te brengen. Een plankje balsa of vuren van 1 bij 5 cm in vorm schuren aan de hand van een voor en zij aanzicht van een Boeing 747 en dan pas de vleugelwortels en vleugels in papier aanbrengen. Geeft je meteen een wat steviger basis voor het uitlijnen van het model.
ReplyDeleteHallo Pieter, dank voor je reactie. Ik stel het erg op prijs te zien dat mensen mijn blog lezen! (-;
ReplyDeleteAls je het gebouwde deel van de 747 in je hand zou houden en er in zou knijpen zou je voelen dat het verdraaid stevig is. Houtlijm is een goede versteviger. Verder heeft het model ook wel 'formers' voor de binnenkant en die gebruik ik ook wel hier en daar. Alleen juist bij de vleugelwortel zit er geen, helaas. Het grootste probleem hier zijn echter de vele kleine en smalle delen van het oorspronkelijk veel grotere model. Het is soms niet duidelijk welk deeltje waar hoort, omdat de nummering ontbreekt. Dat is deels mijn eigen schuld omdat ik ze tijdens het verkleinen heb weggepoetst hier en daar maar ook omdat het een andere versie is dan het oorspronkelijke model. de 747-100 heeft een kortere "kop" dan de 747-400 waar het model eerst op leek.
Ik heb besloten overnieuw te beginnen, ergens volgende week. Met wat ik nu weet kom ik een stuk verder geloof ik.
Ik ben inderdaad geen purist, ik gebruik ook wel messing en hout hier en daar. Alleen is bij dit model een massieve binnenvorm niet nodig. Toch een goeie tip!